31/03/2010
L´alcalde de Castelló, Alberto Fabra, junt amb el president de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, i el conseller d´Infraestructures, Mario Flores, ha presidit hui l´inici de les obres del TRAM en l´avinguda del Mar, on ha ressaltat que "estem davant de l´eix que suposarà el canvi més radical del concepte de mobilitat a Castelló i la remodelació de l´avinguda del Mar amb la presència del TRAM donarà a conéixer a la ciutat, no sols una nova manera de moure´s, sinó també una nova manera de pensar en el que és la nostra ciutat".
A l´acte també han assistit el president de la Diputació Provincial en funcions, Francisco Martínez; el vicepresident del Consell, Vicente Rambla; el director general de Transports, Vicente Dómine; així com la tenienta d´alcalde del Grau, Marta Gallén, i els edils Carmen Amorós i Miquel Soler.
El primer edil ha destacat que "alguns pensen que modernitzar-se, que ser innovador, ser valent per a incorporar les noves tecnologies al servici del ciutadà, és roín per a la ciutat i per això, li atribuïxen tots els defectes del món. Però els verdaders vencedors dels canvis seran els propis ciutadans i ho van a poder comprovar, que és el millor termòmetre per a mesurar l´eficàcia dels servicis públics".
"El TRAM és el mitjà de transport més modern i ecològic que existix en l´actualitat a Europa i per això ha sigut reconegut per la Unió Europea, i per això són molts els països que s´estan fixant en la nostra ciutat i en el nostre model de transport per a remodelar els seus. Hem posat tots els avanços de l´enginyeria de mobilitat al servei de Castelló i així aconseguirem que, en pocs mesos, els i els castellonencs puguen travessar Castelló ràpidament i accedir a tots els punts que li siguen necessaris en pocs minuts", ha destacat l´alcalde de Castelló en el transcurs d´este acte que s´ha celebrat este matí en la ciutat.
El TRAM no sols ha sigut la revolució del transport públic a Castelló, havent aconseguit superar el mig milió de viatgers en un any, sinó que és el revulsiu de la imatge de la ciutat, ha manifestat el primer edil, qui ha destacat que cada tram que avança el TRAM, és un vial renovat, són entorns millorats amb més qualitat de vida per als ciutadans, amb la revaloració de carrers, parcs i places de la ciutat.
El TRAM és el futur de la mobilitat a Castelló, fet present, "és la posada de creixement més important de la ciutat, perquè una ciutat que es mou és una ciutat que avança.
A més, cal recordar que el termini d´execució de l´obra per l´avinguda del Mar és de 18 mesos i compten amb un pressupost de 30,7 milions d´euros, per als prop de 3,5 quilòmetres de longitud encara que la distància absoluta en tota l´àrea metropolitana que s´espera que circule el TRAM és de 35 quilòmetres.
SIS ESTACIONS
Des de finals de juny del 2008 fins hui en dia, han utilitzat el TRAM prop del milió de passatgers i, a més, el TRAM porta recorreguts més de 200.000 quilòmetres. A més, el tram del centre es licitarà immediatament.
L´avinguda del Mar de Castelló comptarà amb una estació oberta, moderna i avantguardista amb jardineres i ceràmica per al pas del TRAM cap al Grau a l´altura del "Recinte Castelló´. La dita estació subterrània comptarà amb dos passos inferiors que permetran el pas del TRAM amb bons temps de recorregut i esta estació estarà oberta amb murs laterals amb jardineres i ceràmica i amb un sistema de para-sols que cobrixen també les escales mecàniques i convencionals.
Es crearà també una plaça coberta i un espai urbà que permet l´accés al TRAM de forma ràpida. També es generarà una zona d´arbratge i la reposició de l´itinerari de vianants i ciclista consolidant-se com a zona urbana, a més d´un encreuament semafòric en la rotonda de l´encreuament amb l´autovia al port.
Les parades amb què comptarà el TRAM en l´avinguda del Mar seran sis: carrer Columbrets, estació "Recinte Castelló´, zona comercial, avinguda del Mar, camí de la Donació i Institut -ja quasi en el Grau-. Pel que es referix al tram inicial entre el carrer Columbrets i la ronda Este, en este tram la plataforma s´inserix en el centre de la calçada existent.
Per a això s´estretixen lleugerament les voreres existents (molt amples en l´actualitat), fet que obliga a dividir la circulació del carril bici en dos sentits (nord cap al centre de la ciutat i sud per al sentit cap al mar).
Ací es localitza l´inici de la rampa que descendix fins a l´estació "Recinte Castelló´ i que al seu torn salva l´encreuament amb la ronda este. Presenta la singularitat d´incorporar, en els últims 20 metres de rampa, una estructura de cobriment dels puntals estructurals de sosteniment dels murs.
En la "estació Recinte Castelló´, es planteja per a l´estació una arquitectura que pretén ser emblemàtica, amb una arquitectura respectuosa amb el lloc i amb una cultura atenta a la modernitat, útil i bella a un temps; en el tram de l´avinguda del Mar, al llarg de tota l´avinguda la plataforma del TRAM discorre pel centre de la calçada. A un costat i a l´altre hi ha sengles franges de zona verda de 3,80 metres d´amplària, amb un jardí que alberga palmeres Phoenix Dactylifera, Washingtonia Robusta. Així mateix, els pals de catenària acompanyen a la plataforma, col·locant-se al tresbolillo per a assegurar la simetria de la secció.
El pas sobre la CS-22 es resol amb una rotonda partida, que optimitza la gestió dels fluxos de trànsit que es preveuen -en especial els girs a/des del Parc de la Pineda i Benicàssim- per al que és necessari executar un nou tauler per al sistema TRAM i dos nous taulers per al trànsit privat.
I, finalment, en el tram final entre el Camí de la Donació i el Camí Serreual, la secció s´estreny per a ajustar el traçat al planejament.