24/11/2020
Transició Ecològica informa al nou organisme del Consell Agrari de la venda directa en els mercats i del decret d'obertura de la Fira de la Taronja
La Regidoria de Transició Ecològica de l'Ajuntament de Castelló ha activat aquest dilluns la nova Comissió de Reactivació Agrària del Consell Municipal Agrari i de Sostenibilitat per a avançar en la transformació del sector agrari amb una mirada sostenible, amb formes de producció agroecològiques i canals curts de comercialització. Aquest òrgan, que integra a associacions i ens vinculats a l'agricultura de la ciutat, forma part de l'estratègia del Parc Agrari que desenvolupa el departament de Fernando Navarro.
"Al febrer activem el Consell Municipal Agrari i de Sostenibilitat després de 15 anys inactiu i ara hem constituït dues noves comissions de treball. Aquest dilluns posem en marxa la de Reactivació Agrària, i el dimarts la Comissió de Conservació de la Biodiversitat. Aquest dilluns hem abordat informes elaborats per Agritec-Enginyers i Transversal que contemplen mesures per a impulsar la estratègia del Parc Agrari; una figura que preveu mesures de recolzament al sector en formes de producció i comercialització de proximitat i de recuperació i protecció del territori", explica el regidor de Transició Ecològica, Fernando Navarro.
L'edil municipal subratlla que també han compartit la nova ordenança de mercats no sedentaris que redacten les Regidories d'Innovació Comercial i Transició Ecològica que reservarà espai per a la venda directa i s'ha explicat que s'ha enviat un qüestionari als i les productores per a conèixer el seu interés en aquesta mesura. També ha ressaltat l'aprovació en la pròxima Junta de Govern Local de la autorització d'ocupació via públic de la Fira de la Taronja d'acord a un nou decret municipal especial que adapta aquesta iniciativa a la situació de pandèmia.
El regidor ha explicat que l'Ajuntament treballa en una doble via de reactivació dins de l'estratègia del Parc Agrari; d'una banda, amb una nova ordenança de terres que dinamitze la cessió de parcel·les abandonades del cinturó periurbà a nous productors; i la promoció de nous canals de producció i comercialització de proximitat i agroecològics que milloren la rendibilitat del sector i que incentiven el relleu generacional. En aquest últim cas, algunes de les propostes passen per generar una marca pròpia i fomentar nous punts de venda directa.