08/08/2020
La regidora de Turisme destaca el bon acolliment al juliol d'una programació adaptada a les mesures derivades de la covid-19
Àudio de Pilar Escuder
Castelló ha tancat juliol amb més participants en les activitats a l'aire lliure programades des del Patronat Municipal de Turisme, més atencions en les Tourist Info i més visites a la pàgina web respecte a altres estius. Unes xifres que permeten fer un balanç positiu en una temporada marcada per la covid-19 i les mesures derivades per a la protecció de la salut, a les quals s'ha adaptat tota l'oferta turística de la ciutat.
En concret, 5.880 persones han gaudit de diverses propostes de turisme. Així mateix, les oficines de turisme han atés 2.354 visitants, xifra superior a la del mateix període de l'any anterior. L'interés per Castelló com a destí vacacional també es detecta en l'àmbit digital, amb el doble de visites a la pàgina web de turisme respecte al mateix període de l'any passat.
La regidora de Turisme i presidenta del Patronat, Pilar Escuder, ha valorat positivament la millora en les dades. “Aquest estiu suposava un repte pel viscut amb la covid-19, però Castelló s'ha consolidat com una destinació turística segura”, ha explicat. Per a la regidora, les mesures de seguretat, la poca massificació i l'àmplia oferta d'oci són les principals raons per a explicar les bones xifres registrades al juliol. “Des de Turisme hem treballat per a adaptar l'oferta turística a la situació i aconseguir que tant els nostres veïns i veïnes com els qui ens visiten puguen gaudir de Castelló amb seguretat”, ha detallat.
L'àmplia oferta d'activitats a l'aire lliure que ha organitzat el Patronat explica el major nombre de participants en comparació amb 2019. Diverses de les novetats, com les visites teatralitzades, els contes al costat de la mar i el cicle de novel·la històrica a la platja han gaudit d'un bon acolliment per part de 395 persones en total. Quant a les activitats que ja es van realitzar altres anys, destaquen els casos del parc aquàtic del Pinar, el festival de ioga i les classes de ioga i taitxí a la platja. Al costat d'altres plans, com la visita al Castell Vell o els tallers mediambientals, les propostes del Patronat de Turisme han sumat quasi 6.000 participants.
Les sol·licituds d'informació en les oficines de turisme es nodreixen principalment de visitants d'altres racons d'Espanya. El 52% de les persones que han demanat detalls sobre activitats, visites, concerts i gastronomia procedeixen de la Comunitat Valenciana. La Comunitat de Madrid suposa un 15%, Aragó un 7% i País Basc un 5%. Respecte al turisme estranger, el 10% és principalment de França i Bèlgica.
Una altra dada a subratllar és el creixement de les visites a la web www.castellonturismo.com. Durant el mes de juliol, la pàgina ha rebut 17.674 usuaris interessats a conéixer l'oferta de la ciutat amb un total de 48.631 visites. Aquest número duplicla els registres de l'any passat.
Els serveis turístics de Castelló poden consultar-se en la web, en les oficines de turisme de la plaça de l'Herba i del Passeig Bonavista del Grau, a més de en els punts d'informació turística de les platges.