23/10/2020

20201023_Movilidad.jpg

L'alcaldessa destaca que s'adquiriran vehicles "verds" per a millorar i fer més eficient i sostenible el transport públic

Àudio d'Amparo Marco

L'Ajuntament de Castelló ha captat nous fons europeus per al desenvolupament d'un projecte, pressupostat en 736.890 euros, que "millorarà i farà més eficient i sostenible el transport públic amb la implantació de dues línies d'integració perifèrica i nous vehicles més "verds"", tal com ha avançat l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. L'alcaldessa ha explicat que, a través d'aquest projecte, que serà cofinançat, l'Ajuntament desenvoluparà un nou model de transport públic a les urbanitzacions de muntanya i en els barris perifèrics de la zona sud de Castelló.

"Gràcies a aquesta nova injecció de fons, implantarem dues línies d'integració perifèrica que comptaran amb vehicles de combustibles alternatius per a atendre les necessitats diàries d'aquestes zones, es tracta d'un projecte amb el qual continuem transformant i millorant Castelló amb l'ajuda d'Europa", ha indicat.

Aquest projecte per a implantar un servei de transport a demanda en urbanitzacions de muntanya i els barris perifèrics del sud de Castelló va ser presentat a la convocatòria de subvencions a projectes singulars d'entitats locals que afavorisquen el passe a una economia baixa en carboni en el marc del programa operatiu Feder de creixement sostenible 2024-2020. En concret, el projecte s'inclou dins de l'objectiu 4.5.1 dels fons Feder dirigits a fomentar la mobilitat urbana sostenible i el transport urbà net. El consistori, a través de l'Oficina de Planificació i Projecció Econòmica, ha obtingut així fons per 368.445 euros per al seu cofinançament en els pròxims 30 mesos.

L'actuació consisteix en la creació de dues línies de transport a demanda o DTR (Demand Responsive Transport) i l'adquisició de quatre vehicles amb combustibles alternatius per al transport col·lectiu a les urbanitzacions de muntanya i els barris perifèrics de la zona sud. El regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes, ha explicat que el transport a demanda "està pensat per a les àrees amb xicoteta demanda de transport públic, de manera que s'implanta un nou sistema més eficient i que redueix les emissions, i que garanteix el servei de transport públic amb un model orientat a les necessitats de l'usuari".

L'actuació inclou una APP o un sistema per a gestionar el transport a demanda amb el qual els veïns i veïnes d'aquestes dues zones podran sol·licitar el transport i rebre la informació suficient per a saber el temps aproximat per a l'arribada del vehicle a la parada. La informació de les sol·licituds permetrà acudir únicament a aquells punts en els quals s'haja sol·licitat parada, evitant desplaçaments innecessaris.

Amb la creació d'aquestes dues línies està prevista l'eliminació de part del recorregut actual de la línia 7, ja que serà prestat pels nous vehicles de combustibles alternatius i les noves línies. Una de les línies s'implantarà per a les urbanitzacions de muntanya (Penyeta Roja, Tossal Gros i Racó la Torreta), mentre que l'altra s'implantarà en els grups perifèrics de la zona sud (Roquetes, Santa Teresa, Sant Andrés, Sant Bernardo, la Unió i Perpetu Socors).

Aquesta actuació permetrà un estalvi d'emissions de 25,44 Kg CO2 a l'any, així com un estalvi del consum del consum energètic del 11,44%.