02/01/2016
L'alcaldessa, Amparo Marco, defensa la necessitat "d'establir un nou model de destinació turística amb l'horitzó 2020".
L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la redacció del que serà el seu primer Pla Estratègic de Turisme. La primera fase d'anàlisi, en la qual ja s'està treballant, permetrà asseure les bases de les línies estratègiques. "D'acord amb la programació que maneja la Regidoria, les línies de treball d'aquest pla es coneixeran en les pròximes setmanes", segons ha explicat l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, després de reunir-se amb la regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica i responsable de l'àrea de Turisme, Patricia Puerta.
"Es tracta d'un pla que servirà per a dinamitzar, potenciar i modernitzar l'activitat turística de la ciutat amb una perspectiva integral que relacione els aspectes econòmics, socials, culturals i mediambientals", ha subratllat Marco, qui ha insistit que l'impuls a aquest Pla "respon a l'aposta del Govern municipal per situar a Castelló en el lloc que li correspon en l'àmbit turístic".
Una vegada conclosa la fase d'anàlisi, la metodologia dissenyada pretén canalitzar i dinamitzar el procés comptant sempre amb el suport de les iniciatives privades i amb la participació dels sectors implicats. "El desenvolupament i la redacció definitiva del Pla Estratègic de Turisme es farà amb la participació ciutadana, del sector privat i dels agents econòmics i socials", ha afirmat Marque.
L'alcaldessa ha argumentat que "necessitem establir un nou model de destinació turística per a Castelló amb l'horitzó 2020 a la recerca de la posada en valor dels recursos turístics, sustentats en una manera de vida, un estil, en llocs i vivències irrepetibles, i de la millora de la seua competitivitat com a destinació articulada i intel•ligent".
Tot açò, amb l'ambició de consolidar el creixement de la demanda, atraure a nous turistes, diversificar els comprats emissors, millorar la competitivitat de les empreses turístiques, generar ocupació i incrementar la rendibilitat de l'activitat turística en la ciutat.
Després de l'anàlisi realitzada i de les línies estratègiques detectades basades en innovació, producte-mercat, marca-comunicació, enfortiment empresarial i gobernança turística, arribarà el moment d'engegar altres accions com la definició d'objectius i propostes per a la dinamització del sector en fases que incorporaran les aportacions sectorials i socials.
Per la seua banda, la regidora responsable de l'àrea de Turisme de l'Ajuntament de Castelló, Patricia Puerta, ha manifestat sobre aquest tema que "aquest Pla Estratègic és un pas avance per a convertir el municipi en un punt de referència en el turisme de la Comunitat Valenciana".
Castelló impulsa el seu primer Pla Estratègic de Turisme per a potenciar l'activitat turística
L'alcaldessa, Amparo Marco, defensa la necessitat "d'establir un nou model de destinació turística amb l'horitzó 2020"
L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la redacció del que serà el seu primer Pla Estratègic de Turisme. La primera fase d'anàlisi, en la qual ja s'està treballant, permetrà asseure les bases de les línies estratègiques. "D'acord amb la programació que maneja la Regidoria, les línies de treball d'aquest pla es coneixeran en les pròximes setmanes", segons ha explicat l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, després de reunir-se amb la regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica i responsable de l'àrea de Turisme, Patricia Puerta.
"Es tracta d'un pla que servirà per a dinamitzar, potenciar i modernitzar l'activitat turística de la ciutat amb una perspectiva integral que relacione els aspectes econòmics, socials, culturals i mediambientals", ha subratllat Marco, qui ha insistit que l'impuls a aquest Pla "respon a l'aposta del Govern municipal per situar a Castelló en el lloc que li correspon en l'àmbit turístic".
Una vegada conclosa la fase d'anàlisi, la metodologia dissenyada pretén canalitzar i dinamitzar el procés comptant sempre amb el suport de les iniciatives privades i amb la participació dels sectors implicats. "El desenvolupament i la redacció definitiva del Pla Estratègic de Turisme es farà amb la participació ciutadana, del sector privat i dels agents econòmics i socials", ha afirmat Marque.
L'alcaldessa ha argumentat que "necessitem establir un nou model de destinació turística per a Castelló amb l'horitzó 2020 a la recerca de la posada en valor dels recursos turístics, sustentats en una manera de vida, un estil, en llocs i vivències irrepetibles, i de la millora de la seua competitivitat com a destinació articulada i intel•ligent".
Tot açò, amb l'ambició de consolidar el creixement de la demanda, atraure a nous turistes, diversificar els comprats emissors, millorar la competitivitat de les empreses turístiques, generar ocupació i incrementar la rendibilitat de l'activitat turística en la ciutat.
Després de l'anàlisi realitzada i de les línies estratègiques detectades basades en innovació, producte-mercat, marca-comunicació, enfortiment empresarial i gobernança turística, arribarà el moment d'engegar altres accions com la definició d'objectius i propostes per a la dinamització del sector en fases que incorporaran les aportacions sectorials i socials.
Per la seua banda, la regidora responsable de l'àrea de Turisme de l'Ajuntament de Castelló, Patricia Puerta, ha manifestat sobre aquest tema que "aquest Pla Estratègic és un pas avance per a convertir el municipi en un punt de referència en el turisme de la Comunitat Valenciana".