04/12/2019

L'alcaldessa destaca la importància d'aquesta Tourist Info "per a donar visibilitat a l'àmplia oferta turística que ofereix la ciutat"

Castelló obrirà una oficina de turisme en l'estació de trens, que s'instal·larà en un dels locals de les instal·lacions ferroviàries. Un nou punt estratègic d'informació turística que «donarà visibilitat al patrimoni cultural, gastronòmic i social de Castelló a través d'un aparador per a la promoció de l'oferta turística de la capital", ha destacat l'alcaldessa, Amparo Marco.

El Consell Rector del Patronat Municipal de Turisme ha aprovat hui la proposta d'acord per a l'arrendament del local, que passarà després per junta de govern local. La presidenta del Patronat i regidora de Turisme, Pilar Escuder, explica que el nou punt d'informació turística formarà part de la Xarxa de Tourist Info de la Comunitat Valenciana i «donarà servei a tots els visitants que arriben a Castelló amb tren o amb autobús»

L'espai té una superfície aproximada de 30 metres quadrats i la titularitat del mateix correspon a l'entitat pública empresarial Adif-Alta Velocitat. El contracte que subscriurà l'Ajuntament de Castelló té una duració de dos anys, per al 2020 i el 2021. Després de tancar el contracte de lloguer, s'haurà d"acondicionar el local per a poder obrir la nova oficina.

Amb la posada en marxa d'aquesta Tourist Info en l'estació de Renfe, Castelló comptarà amb tres oficines d'informació turística que estaran obertes tot l'any. Actualment, hi ha dues fixes: la central, que està al costat de la plaça Major, en la plaça de l'Herba; i l'altra del Grau, en el passeig Bonavista. A més, hi ha altres dos que obrin de manera temporal, a la platja del Gurugú (avinguda Ferrandis Salvador) i al passeig marítim. En el que portem d'any, les oficines de turisme de Castelló han atés a prop de 60.000 persones.

Aquesta nova oficina ajudarà a potenciar els valors de Castelló i a reforçar les línies de treball del Patronat Municipal de Turisme, que passen per impulsar la gastronomia, cultura, esport, la mar i la muntanya, i impulsar el turisme de salut i de congressos. Tot, aprofitant els recursos empresarials, naturals, històrics, patrimonials i de comunicacions de la ciutat.