11/06/2020
L'espai comptarà amb dues sales d'espera i s'habilitaran dues vies d'eixida en els laterals de l'edifici per a assegurar les distàncies
Àudio d'Ignasi Garcia
El regidor d'Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, ha supervisat aquest matí les tasques d'organització i muntatge del qual serà el nou centre per a tramitacions de l'Ajuntament de Castelló, al Palau de la Festa. Allí s'han habilitat 34 llocs de treball, encara que existeix marge si és necessari incrementar aquesta xifra.
La previsió és que en aquest espai puguen realitzar-se fins a 680 atencions diàries, una xifra que triplica les que pot realitzar el consistori amb els recursos actuals. Garcia -acompanyat per l'edil de Participació Ciutadana, Francesc Mezquita durant la visita- ha destacat “l'esforç ingent que ha realitzat el personal les àrees d'Atenció, Informàtica i Modernització per a posar en marxa aquest nou servei”, el qual començarà a funcionar dilluns que ve, 15 de juny.
I és que el Palau de la Festa ha sigut reconvertit en centre d'atenció ciutadana perquè “les seues dimensions ens permeten garantir la distància interpersonal, tant per a la ciutadania com per als professionals dels huit departaments que allí treballaran”. És per això que s'habilitaran dues sales d'espera, dues vies d'accés per la porta principal i dos camins d'eixida per les portes laterals. També s'han reforça la il·luminació i la seguretat de l'espai.
Cal recordar que durant la primera setmana d'atenció presencial al públic l'Ajuntament de Castelló va atendre quasi 800 cites entre les tinences Centre, Nord, Oest i Grau. Aquesta xifra s'incrementarà considerablement amb l'obertura del Palau de la Festa, encara que el consistori recomana la via telemàtica per a tots els tràmits que puguen realitzar-se des de la seu electrònica municipal.
Inicialment, es traslladaran al Palau els departaments d'Atenció Ciutadana Integrada (10 llocs), Orientació Laboral (4 llocs), Urbanisme (4 llocs), Consum (3 llocs), Comerç i Mercats (2 llocs), Habitatge (2 llocs) i Sanitat (1 lloc). També s'habilitaran altres quatre punts polivalents d'atenció.
Imprescindible cita prèvia
Cal recordar que. tant per a realitzar qualsevol tramitació en aquest espai com en les altres dependències municipals que romanen obertes al públic, és necessari acudir amb màscara i demanar cita prèvia. Per a sol·licitar torn d'atenció, la ciutadania pot dirigir-se a la web citaprevia.castello.es o a l'aplicació 010What’sApp. Per telèfon, pot sol·licitar-ho al 010 o al 964 22 60 10 (per a telefonades des d'un telèfon mòbil o des d'un altre municipi).