14/06/2020
Ribera destaca que aquest seguiment permetrà detectar necessitats, informar dels serveis municipals i acompanyar en la desescalada
Àudio de Mary Carmen Ribera
L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Gent Gran, està realitzant un seguiment telefònic a les persones majors de 65 anys que viuen soles per a detectar possibles necessitats, informar dels serveis municipals als quals poden acollir-se i conéixer com estan afrontant el procés de desescalada de l'emergència sanitària i social per la covid-19.
La regidora de Gent Gran, Mary Carmen Ribera, ha explicat que aquest seguiment permetrà conéixer si existeixen persones majors soles que requerisquen nova atenció després de la crisi per coronavirus i, en general, conéixer el seu estat i realitzar un acompanyament telefònic durant la desescalada.
Ribera ha recordat que, tant des de la Regidoria de Gent gran com la de Benestar Social es van posar en marxa mesures extraordinàries després de la declaració de l'estat d'alarma per a garantir l'atenció urgent a persones majors que viuen soles, persones vulnerables i amb mobilitat reduïda. Així, per exemple, des de la Regidoria de Benestar Social es va activar un servei d'emergència social davant la covid-19 pel qual es van donar d'alta i van atendre a més de 200 persones com a noves usuàries del servei ‘Menjar a Casa’ i el Servei d'Assistència a domicili. En l'actualitat, aquests serveis atenen 145 persones majors o persones dependents. També des de la Regidoria de Gent gran es va reforçar el servei d'atenció psicològica a persones majors.
“Hem superat els moments més complicats d'aquesta emergència sanitària i social però no per això baixarem la guàrdia, per això, estem realitzant un seguiment telefònic a les persones majors per a conéixer la seua situació, informar de serveis i per a acompanyar-los en aquest procés de desescalada”, ha explicat Ribera.
A Castelló, viuen soles unes 8.000 persones majors de 65 anys, la gran majoria dones, segons consta en la inscripció padronal.
L'Ajuntament de Castelló compta a més amb el servei de teleassistència domiciliària a persones majors, un servei de suport i intervenció social que l'any passat va atendre a quasi 900 persones majors, 596 d'elles eren persones que viuen soles.