08/12/2015
Amparo Marco sol•licita a la direcció territorial un informe sobre la situació de tots els centres educatius de la ciutat per a continuar amb la seua adequació.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; el regidor d'Educació, Enric Porcar; i el regidor d'Ordenació del Territori, Mobilitat i Àrea Metropolitana, Rafael Simó, han mantingut una reunió de treball amb el director territorial d'Educació, Robert Roig, i tècnics d'ambdues institucions, amb l'objectiu de col•laborar per a combatre l'absentisme escolar.
En la reunió s'ha acordat crear una taula de treball entre tècnics de l'ajuntament i de la direcció territorial, els qui estudiaran diferents fórmules que permeten contrastar les dades d'escolarització dels menors automàticament. D'aquesta forma, cada vegada que s'empadrone una família en la ciutat, les dades dels menors arribarien directament a la Conselleria, i aquesta podria comprovar que els xiquets estan adequadament escolaritzats.
Així mateix, l'alcaldessa ha demanat a Educació un informe detallat de la situació de tots i cadascun dels centres educatius que hi ha en la ciutat, "perquè el nostre objectiu és treballar conjuntament per a dur a terme les actuacions que siguen necessàries per a adequar-los", i s'ha compromès a reivindicar davant la Generalitat Valenciana tots els recursos possibles per a condicionar-los. En aquest sentit, cal recordar que l'ajuntament acaba d'adjudicar les obres de millora de vuit col•legis de la ciutat:
En la trobada també s'ha abordat la decisió de la Generalitat Valenciana d'acabar amb el districte únic, la qual cosa propiciava que s'aplicaren criteris absolutament subjectius i clientelares per a inscriure als alumnes. "Amb el canvi de sistema, es garanteix que els alumnes siguen escolaritzats en els centres més pròxims al seu domicili. És una mesura garantista i que reforça el principi d'igualtat d'oportunitats a tots els alumnes i alumnes de la ciutat" tal com ha destacat Enric Porcar.
Per a finalitzar, Amparo Marco ha posat l'accent en el compromís del Govern Local amb l'educació i l'èxit escolar com a garantia de futur, i ha recordat que l'ajuntament s'ha adherit a l'Associació de Ciutats Educadores (AICE) perquè "l'educació és un assumpte col•lectiu en el qual deuen estar implicats no solament els recursos d'educació reglats o formals com a escoles, instituts i universitats, sinó també aquells més informals com a espais, clubs i entitats esportives, associacions culturals, de veïns, etc". Marco ha conclòs explicant que aquesta és la primera reunió de moltes que es mantindran entre el consistori i els responsables d'educació per a abordar tots els temes pendents.