14/08/2017

14-08-2017 telefonia 1(1).jpg

L'actuació, amb una inversió d'uns 50.000€, permetrà que les trucades telefòniques siguen més barates, ràpides i segures.

L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Modernització, dirigida per Ignasi Garcia, ha donat per finalitzat el procés de millora de la telefonia del consistori mitjançant la implantació d'una solució de VeuIP. Aquesta inversió, molt important des del punt de vista tècnic, se centra en l'adquisició de hardware i software i el recableajat de les instal·lacions municipals per a canviar de la telefonia analògica existent a la telefonia a través d"internet. D'aquesta manera, "pel mateix cable de fibra òptica podran funcionar, a més de la navegació per internet, l'intercanvi de dades i les trucades telefòniques" de la institució municipal, ha informat el regidor Ignasi Garcia.

L'actuació per a passar a la telefonia per internet està dins dels projectes d'Inversions Financerament Sostenibles i ha suposat una inversió de 52.000 euros. Ara, la telefonia de l'Ajuntament de Castelló serà "més ràpida, més segura i més barata, amb el consegüent estalvi en temps i diners per a la vida municipal".

Segons l'edil de Modernització, "es tracta d'una de les moltes inversions financerament sostenibles que hem hagut de realitzar el govern actual per a la modernització del consistori davant la desídia demostrada per anteriors governs del Partit Popular, que ni va voler ni va ser capaç d'invertir en la modernització i la posada a punt de la nostra institució municipal".

A més, Garcia ha recordat que "quan vam arribar al govern en 2015 vam trobar un Ajuntament amb greus deficiències quant a la modernització de les seues instal·lacions, però també dels seus equips i rutines de treball. Vam partir pràcticament de zero en aquest sentit i és que vam passar de tenir un govern que l'única cosa que pretenia era fer cada vegada més feble l'administració pública a un govern que pretén que l'Ajuntament de Castelló tinga la capacitat de donar una atenció adequada i correcta als ciutadans i per a açò estem realitzant aquesta i la resta d'inversions".

La millora és una de les vint mesures dissenyades pel departament de Modernització i Informàtica del consistori que donaran solució tant des del punt de vista dels ciutadans com per a la gestió interna de l'Ajuntament. Totes compleixen amb els requisits de sostenibilitat i continuen les línies d'acció de modernització dels serveis públics. Entre aquestes actuacions destaquen la virtualització d'escriptoris, la dotació de connectivitat Wifi en totes les biblioteques i sales de lectura amb noves funcionalitats, així com el subministrament i instal·lació de dues sales de videoconferències i una sala de formació avançada.