17/07/2021
- 21 dones i 5 homes en desocupació d'entre 24 i 59 anys participen en la nova "Lanzadera Conecta Empleo" de Castelló per a reactivar la seua cerca de treball amb noves tècniques d'orientació laboral i eines digitals, concordes al nou mercat laboral
- A partir d'ara, els seus participants aprendran a fer un pla integral de cerca d'ocupació, actualitzaran el seu currículum, assajaran entrevistes de treball, reforçaran competències transversals i digitals, i contactaran amb empreses per a perseguir la seua inserció laboral
- Aquesta iniciativa està impulsada per Fundació Santa María la Real i Fundació Telefònica, que compten amb el cofinançament del Fons Social Europeu (a través del programa operatiu POISES) i la col·laboració de l'Ajuntament de Castelló
La nova "Lanzadera Conecta Empleo" de Castelló ha començat a funcionar aquesta setmana per a ajudar persones en desocupació a reactivar la seua cerca de treball amb noves tècniques d'orientació laboral. Actualment, està integrada per 21 dones i 5 homes en desocupació, amb edats compreses entre els 24 i els 59 anys, i amb diversos nivells formatius (ESO, Formació Professional, Batxiller i estudis universitaris). Hi ha qui busca el seu primer treball i qui persegueix una nova oportunitat laboral després d'anys d'experiència en diferents sectors, com a administració, educació infantil, disseny gràfic, informàtica, dietètica i nutrició, o atenció al client, entre altres.
Poden continuar entrant més participants a l'equip fins a arribar a un màxim de trenta. Si hi ha persones interessades poden emplenar el seu formulari d'inscripció en www.lanzaderasconectaempleo.es. Podran sol·licitar informació a Castelló Crea, l'Agència de Desenvolupament Local, en el telèfon 96 435 54 82. La regidora d'Ocupació, Patricia Puerta, ha posat en valor aquesta iniciativa per la seua "capacitat per a millorar les oportunitats i l'ocupabilitat de les persones participants en el programa". Cultura col·laborativa Carla Hervás és qui ha realitzat el procés de selecció i l'encarregada de gestionar la llançadora durant els pròxims mesos. Explica que els participants tenen perfils molt diversos, però molt complementaris. La seua labor ara és convertir-se en un equip, millorar les seues competències transversals i digitals, compartir experiències, reactivar la seua cerca de treball de manera col·laborativa i obtindre noves oportunitats laborals.
"Demanden orientació per a posar-se al dia i conéixer el nou mercat laboral, especialment en l'ús eficient de les noves eines per a accedir als processos de selecció -portals d'ocupació, xarxes socials professionals...- i en les entrevistes d'ocupació", explica Carla.
Format mixt El format de la llançadora és mixt. És a dir, els seus participants tindran sessions virtuals, a través de diferents aplicacions; i sessions presencials, que es duran a terme en locals cedits gratuïtament per l'Ajuntament de la ciutat. Allí, estan distribuïts en grups reduïts, complint totes les mesures de seguretat, higiene i distància social establides per la pandèmia.
Per a millorar la seua ocupabilitat En aquestes sessions, els participants realitzaran dinàmiques d'intel·ligència emocional per a aprendre a desenvolupar un pla integral de cerca d'ocupació i enfocar el seu objectiu professional; aprendran nous programes per a actualitzar el seu currículum; assajaran entrevistes de treball per a guanyar confiança i seguretat en els processos de selecció; reforçaran les seues competències transversals i habilitats digitals; trauran partit al Telèfon intel·ligent i les xarxes socials per a la cerca d'ocupació en línia, realitzaran mapes d'ocupabilitat i contactaran amb empreses.