21/10/2015

Alcaldesa de Castellon_ministerio de fomento(1).jpg

L'alcaldessa de Castelló lamenta la "falta de sensibilitat" del Ministeri amb les grans infraestructures en descartar la recuperació del projecte original del Corredor Mediterrani.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha aconseguit el compromís del Ministeri de Foment de millorar el servei alternatiu d'autobusos entre València i Castelló davant la supressió dels trens de rodalies que s'ha produït entre ambdues ciutats a causa de les obres del tercer carril del Corredor Mediterrani. Així ho ha explicat l'alcaldessa després de reunir-se avui a Madrid amb el Secretari General d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño González, junt al tinent d'Alcaldia d'Ordenació del Territori i Mobilitat, Rafa Simó.

Marco ha traslladat els perjudicis que estan ocasionant als usuaris les retallades de trens de rodalies i de llarg recorregut i la situació "d'aïllament" en la qual ha quedat Castelló. Davant aquestes explicacions, "el Secretari General d'Infraestructures s'ha compromès a traslladar la proposta a Renfe i Adif i reforçar el servei d'autobusos", ha subratllat Marco. Aquesta reivindicació, com ha recordat l'alcaldessa de Castelló, també la comparteix la Universitat Jaume I ja que bona part de l'alumnat procedeix de València. Quant al servei de trens amb Madrid, Manuel Niño també ha avançat la possibilitat que es recupere un servei d'Alvia diari entre la capital i Castelló mentre duren les obres. En aquest sentit, Niño també ha acordat amb la primera edil castellonenca millorar la informació que s'ofereix als usuaris sobre totes aquestes retallades en el servei per a reduir al màxim les molèsties que estan generant les obres en el corredor ferroviari.

Menys positiva ha sigut la resposta de Foment davant les reivindicacions de les grans infraestructures pendents a Castelló. L'alcaldessa ha lamentat "la falta de sensibilitat" del Ministeri amb un projecte prioritari per a l'economia castellonenca com és el Corredor Mediterrani que, després de les retallades en el projecte, s'ha quedat com un tercer carril que fins a la patronal ha qualificat de "carril bici".

En aquest sentit, l'alcaldessa de Castelló ha manifestat la seua "profunda preocupació" per que el Secretari General d'Infraestructures haja deixat clar en la reunió que "el Corredor Mediterrani no és una prioritat per al Govern central" i que "no es plantegen" recuperar el projecte original. "Niño ens ha deixat clar que l'objectiu del Ministeri és acabar les obres del tercer carril tal com està plantejat ara i que no es contempla cap actuació addicional ni recuperar el projecte original que reivindique els empresaris i que també compta amb un ampli respatler social".

Marco ha insistit que el Govern Local no entén la decisió de reduir el projecte del Corredor Mediterrani entre Castelló i Tarragona substituint el projecte original de quatre vies, dues d'anada i volta per a passatgers i dos d'anada i volta per a mercaderies, per la construcció d'un únic tercer carril. "És una decisió que contradiu les reivindicacions justes de l'economia i la societat de Castelló", ha exposat durant la reunió. L'alcaldessa ha destacat que "amb aquesta decisió Fomento està perdent l'oportunitat de garantir inversions estratègiques per a la ciutat i per a la província, una decisió que no s'entén i que no té una explicació lògica més enllà que Castelló no és prioritària per a aquest Govern".

Finalment, Marco també ha aprofitat per a reivindicar la construcció de l'estació intermodal a Castelló, tal com està previst des de fa anys. Foment ha explicat que la decisió de la ubicació s'abordarà en la comissió de seguiment mixta formada per la Generalitat i el Ministeri en funció dels estudis tècnics. L'alcaldessa ha insistit que "des del Govern Local anem a treballar sense descans per aquesta infraestructura, ja que la seua construcció és vital per a impulsar el desenvolupament econòmic de la nostra ciutat i la capital és la seua ubicació ideal des del punt de vista territorial, logístic i econòmic".