12/11/2016

L'alcaldessa confia que el servei de Rodalies recupere la normalitat a partir d'avui i no es frustren, una vegada més, les expectatives de la ciutadania.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha enviat una carta al nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la qual sol·licita que s'establisquen mesures correctores per a tractar de pal·liar les deficiències en la comunicació que existeixen actualment entre la capital de la Plana i València.

En la missiva, Marco felicita a Íñigo de la Serna pel seu nomenament com a ministre de Foment i mostra la seua esperança que "l'elecció d'un alcalde de capital com a responsable de l'impuls i desenvolupament de les infraestructures puga aportar una nova visió de la realitat del municipalisme en el conjunt del govern del país. Més encara si, com és el seu cas, compta amb l'aval de l'experiència al capdavant de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies".

L'alcaldessa explica que "els municipis espanyols estem demandant un tracte just en l'assignació de recursos i en la definició de les infraestructures que ens han d'ajudar a créixer com a ciutats. És el cas de Castelló, una ciutat que porta molts anys esperant les inversions estratègiques que han de contribuir al seu progrés. Són reivindicacions raonables, emmarcades en la necessària voluntat de modernització de la ciutat i d'aconseguir el millor benestar per a la seua ciutadania".

Per tot açò, Marco demana a Foment que "aprove la liberalització de l'autopista AP-7 entre els trams afectats per les obres en l'A7, la finalització de la qual està prevista fins a febrer o març de 2017" i li recorda al ministre que "la ciutat de Castelló manté una reivindicació històrica, en aquest sentit, per la gratuïtat de l'autopista de peatge, i, en aquests moments seria una compensació justa, que esperem siga adoptada pel Govern d'Espanya en el termini més breu possible".

La primera edil també confia que "el servei ferroviari de Rodalies entre València i la capital de la Plana recupere a partir d'avui la normalitat prèvia a l'inici de les obres del tercer fil. Esperem i desitgem que siga una vertadera realitat i no es frustren, una vegada més, les expectatives de la ciutadania". Cal recordar que la reducció de la freqüència dels trens de rodalies que connecten Castelló amb València, ha alterat el trànsit quotidià dels milers d'usuaris i usuàries que realitzen el trajecte entre ambdues ciutats i ha suposat un greu perjudici econòmic que es xifra en més d'un milió d'euros al mes.