05/01/2024
Millorar el servei d'autobús i fer-lo més sostenible. Aquests són els dos grans reptes en els quals es basa el plec de condicions en el qual està treballant en aquests moments la Regidoria de Mobilitat cara a la contractació d'aquesta prestació, una de les apostes econòmiques més importants del present exercici i del conjunt de la legislatura. “El transport públic aconseguirà tots els barris de Castelló. No hi haurà zones de primera i segona i això implicarà una reestructuració de les línies per a arribar on ara no es fa”, explica l'edil de Mobilitat, Cristian Ramírez.
“També es contempla la millora de les freqüències i de les parades, amb autobusos que seran sostenibles amb el medi ambient”, afig l'edil. I ressalta que “apostem per un servei de qualitat que puga arribar a tota la ciutadania”. I és que, “si volem que cada vegada hi haja menys vehicles de motor circulant pel centre de la capital hem de facilitar als ciutadans una alternativa més eficaç i eficient i aquest és el nostre objectiu amb el nou contracte”, remarca.
Quant a les ajudes al transport, l'edil explica que “per als menors de 31 anys l'Ajuntament de Castelló continua posant a la seua disposició el bo jove bonificat al 50% a un preu de 3,40 euros amb el qual es poden fer 10 viatges. I existeix el bo 10 per als quals superen els 31 anys per 4,10 euros, també per a 10 viatges. A més, garantim la gratuïtat per a les persones i famílies que passen per dificultats econòmiques amb el bo Activa’t”. Aquest últim està destinat a empadronats que estiguen en situació de desocupació o amb una renda familiar baixa. “Els ciutadans que veritablement necessiten la gratuïtat del transport el tenen garantit”, remarca Ramírez. Així mateix, es manté la gratuïtat del TRAM per als joves i us trams urbans dels autobusos interurbans.
En l'actualitat, el transport urbà (TUCS) disposa de 18 línies regulars, a més del servei nocturn (poliesportiu Ciutat de Castelló-Hospital General).